본문 바로가기
카테고리 없음

[영어] 옛날 일이잖아, 그런 말 자주 들어요, 제가 좀 덤벙대요

by 나는내길 2022. 1. 25.
반응형


That's a long time ago!
그건 정말 옛날 일이잖아!

You're the last person to know about it
그 소식을 제일 늦게 알게 되요

It's so yesterday 그거 유행 지났잖아
Yesterday가 형용사로 쓰이면 유행이 지난, 지난날의

You just found about that? 그걸 이제 알았다고?




그런 말 들어본 적 있어요
I've heard that before.

그런 말 자주 들어요
I get that a lot.
I hear that often

다들 그러더라고요
Yeah, Everyone says that





제가 칠칠맞지 못하거든요
I'm so forgetful

제가 좀 덤벙대요
I am quite clumsy


출처: 케이크 앱


반응형